Ali veste kaj je tisto, kar nas najbolj privlači in pritegne pri človeku, da si želimo sodelovati z njim, biti v vezi, poslovni ali osebni? … to je ISKRENOST.
Ker izhajam iz družine, kjer so se popravljali in prodajali avtomobili in tudi svojo poslovno pot sem nadaljevala v avtomobilski dejavnosti, veliko primerov na svojih predavanjih, treningih in coachingih primerjam z avtomobili z namenom lažjega razumevanja vsebine vezano na prodajo, vodenje in komunikacijo.
Namreč, če želimo, da se motor “užge”, da gre avto naprej, mora preskočiti ISKRA. Prav tako, če želimo, da zgradimo kakršenkoli ISKREN odnos s sočlovekom, mora preskočiti ISKRA, da sodelovanje /proces prodaje z njim uspešno nadaljujemo. To je osnovno pravilo, ki ne pozna kompromisov!
Vsi nekaj kupujemo in prodajamo(razmišljanja, produkte, storitve, ideje ….), to sta dve vlogi, ki jih menjamo skozi dan, mesec, leto, skozi celo življenje, v družini in na poslu, ter med prijatelji. Vseskozi gradimo odnose in v kolikor temeljijo na iskrenosti, pridobita vedno obe strani.
Vendar žal temu ni tako in zato so odnosi tako naporni. Ker v kolikor ni iskrenosti, to partner začuti in v njemu se prebudi podobno čustvo, ki ga je sogovornik na drugi strani potlačil. Temu sledi, da si potem očitke velikokrat mečejo drug drugemu v obraz in to se nadaljuje vse dokler ne postanemo zavestni opazovalci sebe oz. dokler nam iskren strokovnjak ne pove resnico, kaj se dogaja v vas in okoli vas.
Strokovnjak iz tega področja dr. John Gray, temu doživljanju reče UČINEK GUGALNICE, ki je sorazmeren s stopnjo bližine, s katerim smo z drugim človekom. Predstavljate si povezavo z nekim človekom, s poslovnim/osebnim partnerjem ali sodelavcem. Ta povezava s sočlovekom je čustvena vez, ki v vam omogoča, da delite občutke drugega. Pomaga vam spoznati, kdaj je sogovornika strah, kdaj je jezen ali žalosten. Bolj, ko ste povezani s človekom, lažje doživljate njegove občutke. Kar potlačite bo izrazil sogovornik, partner, stranka, šef, otrok …
Zdaj pa si poglejmo, kako se pretaka energija med posodama oz. dvema človekoma. Zaposlena Marjetka se zaradi nečesa razjezi …predstavljajte si jezo kot tekoče čustvo, ki se dviga v njeni posodi. Med odraščanjem se je Marjetka naučila, da se pridne punčke ne jezijo – moški ne marajo jeznih žensk. Čeprav čuti prizadetost in bolečino, jeze ne sme izraziti. Ne da bi se zavedala, jo začne samodejno tlačiti. Jezo bolj in bolj zatira in zgodi se nekaj čudnega – jeza se pretoči na drugo stran, v sosednjo posodo. Sodelavec, vodja Janez se nenadoma razburi. Bolj, ko se vznemirja in jezi, bolj se Marjetka čudi, saj mu nič hotela, saj je tako prijazna …”prijazno hinavska”. Proces se nadaljuje, dokler Janez ne eksplodira in Marjetka si reče: » Ne morem razumeti, da tako hitro ponori, isti je kot moj oče!«
To je en primer fizikalnega ozadja odnosa, ki pojasnjuje, kako vaša čustva vplivajo na sogovornikova in kako sogovornikova na vas.
Pa se vrnimo na ISKRENOST…
Drugi primer: naučeni ste bili, da se je bolje prilagajati in dati masko na obraz, kot pa iskreno povedati tisto kar mislite. V sebi potlačite resnico in kaj dobite nazaj, neiskrenost in neresnico. Kar naenkrat očitate svojemu sodelavcu, da je neiskren. Zrcalce, zrcalce na steni ….pri partnerju/sodelavcih se vam opira tisto, kar ste potlačili v sebi. Če se upirate partnerjevim obnašenjem, je to verjetno zato, ker se upirate enakim lastnostim v sebi in že je prisoten konflikt.
Se zavedate kakšne posledice ima to na samo delovanje v podjetju. Kakšen »rock and roll« energij je v prostoru. To kar zaznamo, ko pridemo v kakšno podjetju, rečemo klima v podjetju, ki je odvisna predvsem od notranje komunikacije oz. dinamike, ki se dogaja znotraj med sodelavci. To neposredno vpliva na stranke, pa če se tega zavedamo ali ne.
Kaj lahko storite glede učinka gugalnice?
Učinku gugalnice se ne morete izogniti – gre za dinamiko medsebojnega delovanja, ki je del vsakega odnosa. Lahko pa sebi in drugim prihranite nepotrebno tesnobo in bolečino, če storite naslednje:
- Prevzemite odgovornost za svoja čustva – asertivno jih izrazite, namesto, da jih tlačite.
- Kadar kdo od bližnjih izraža svoje čustvo, vi pa začutite odpor, postojte in se vprašajte: Ali ne izraža nečesa, s čimer se nisem pripravljen soočiti v sebi ali česar nočem izkusiti?
- Kadar opazite, da so vaši in partnerjevi občutki iz trenutka v trenutek močnejši, počakajte in izvedeti eno izmed tehnik. V kolikor je še nimate, vam jaz priporočam Proces prisotnosti – SOS vajo, ki jo prejmete v prvem kontaktu z menoj, kot malo/veliko darilo za vas.
Že večkrat sem napisala, da so konflikti odlična zadeva, v kolikor spremenimo pogled na to in se tega učinka gugalnice pričnemo zavedati. Namreč velikokrat mi je uspelo, da smo v timih v trenutku razrešili težavo, ko sem prejela uvid odnosne dinamike. Sodelavca, prej v konfliktu, sta svoje delovanje usmerila v ustvarjalen odnos in ne več v tekmovalen, ki je prej blokiral normalni proces dela.
Prijazen pozdrav,
Florence Maria Bratuž, www.vinkom.si