Moje življenje res ni bilo brez sprememb. Spreminja se mi glede na spoznanja o sebi in okolici. V sebi nosim nek idealen svet in z velikim zanosom ga sanjam z vami. Moja ambicija je, da bi čim več ljudi verjelo, da lahko živimo v sožitju in dopolnjevanju.

Z svojimi zapisi včasih naslavljam direktorje/lastnike, včasih zaposlene. Zakaj? Ker prav vsi smo odgovorni, za to kar se nam dogaja.

Pogovarjam se z lastniki/direktorji, ki utrujeni od vseh sprememb in novih strategij komaj dihajo in vsakodnevne pritiske kompenzirajo na različne načine. Pritiski so tako iz strani zaposlenih, kot sistema, ki podjetnika velikokrat zavira, da bi v polnosti lahko deloval. Največji pritiski pa se dogajajo znotraj njih, ker ko so v gozdu, ne vidijo posameznih dreves. Veliko jih v svojem delovanju ne vidi smisla. Lahko, da so prišli do točke, ko imajo zadovoljene vse potrebe, tako materialne, kot osebnostne v smislu kaj so dosegli v življenju, vendar znotraj njih je še vedno nemir.

Zaposleni se ukvarjajo z drugimi težavami. Veliko konfliktov je znotraj v podjetju. Zadnjič mi je na moj zapis na FBju ugovarjala direktorica, ki je “izgorela”, da se mobing v podjetju ne dogaja samo od zgoraj navzdol, temveč tudi na istem nivoju. Zaposleni branijo svoj stolček, svojo pozicijo, sistem jih prisili, da se borijo za stranke kot levi. Dogaja se pravi kanibalizem v prodajnih salonih ali med oddelki v istem podjetju … kdo je več vreden, kdo je pomembnejši …

Potem so tukaj še stranke, ki so vedno bolj zahtevne, vedno manj verjamejo v prodajne svetovalce, v servisne svetovalce … zaradi nezaupanja, v naprej pričakujejo slabo, imajo znotraj sebe prodajni odpor in zaradi tega se predhodno oborožijo z znanjem, ki ga pridobijo preko spleta.

Vrtimo se v začaranem krogu nemogočih in nezaupljivih odnosov.

Če ste morda kot podjetje v poziciji generalnega uvoznika in ste zastopnik za celo Slovenijo, ter imate “pod sabo” trgovce. Kakšen odnos pa imate z njimi? Čutite odpor, nezaupljivost …zato izhajate iz moči pozicije in vedno več moči izvajate, ker le tako še držite kontrolo nad procesi, ki jih je vedno več, ravno zaradi nezaupanja in nerazumevanja skupnega sodelovanja.

Dokler je dovolj denarja, se vsi delajo, kot da je vse OK, čeprav v sebi čutite to zlaganost, imate odpor, vendar vse preveč strahu, da bi karkoli spremenili. Bojite se povedati na glas, ker se bojite konflikta. Vendar, ko začnejo prodajni rezultati padati, potem se prične iskanje krivca. Takrat začne gnojnica plavati na vrh …uf kako smrdi, kajne?

Se spomnite vašega začetnega zanosa, ko ste prvič stopili v podjetje. Pozanimali ste se o podjetju na njihovi spletni strani in iz medijev. Takoj ste vedeli, kakšen je lahko vaš prispevek v to podjetje, želeli ste biti koristni, z veseljem ste sprejemali nova znanja, če je bilo potrebo ste iskali tudi dodatna znanja. V podjetju ste videli, da vam nekateri želijo pomagati, da bi se čim preje lahko vključili v kolektiv, drugi pa vas samo tako od daleč opazujejo.

Ravno za to, ker ste prišli od zunaj, ste videli in zaznali težave, morda ste imeli tudi veliko rešitev, ki ste jih želeli predlagati, vendar hm zaradi strahu, kot “novi prišlek” ali si niste upali predlagati, ali pa ste in so vas hitro ustavili, češ kaj pa ti veš, saj si šele prišel. Lahko ste to večkrat poskušali, vendar neuspešno, zato ste svoj entuziazem zatrli in se predali. Spomnim se besed zaposlenega, ki je dejal: ” Tak zanos sem imel, toliko dobrih idej in nihče me ni hotel poslušati. Sedaj sedim in naredim samo toliko kot mi rečejo in prav nič več, čeprav vidim delo, vidim rešitve, vidim priložnosti … delam na 50% in počutim se, kot da živ umiram.” Ali vam je znano kaj to?

Ne poslušamo se, ne slišimo se!

Dostikrat se sprašujemo ali je bila prej kura ali jajce??? Ali lahko dirigent ustvari lep simfoničen orkester, če ima igralce, ki ne vedo kateri inštrument bi igrali???

Razumete, spremembe so nujne in to na vseh nivojih. Ja tu je potrebno veliko, veliko sočutja. Kako smo bili vzgojeni? Če želiš preživeti, se prilagodi okolici. Bodi tiho in delaj. Ja veliko imamo prirojenega strahu v sebi, veliko imamo omejujočih prepričanj o sebi, mislimo, da ko pridemo na kakršnokoli pozicijo, da smo na konju. Ne pa niste, ker takrat se šele začnejo viharji in to znotraj vas, ker sama funkcija vam da navidezno moč, ki izhaja samo iz pozicije, ne da vam pa tudi spoštovanja, ki si ga pa pridobite samo s tem, ali znate poslušati in slišati svoje zaposlene.

Človek je zelo prilagodljivo bitje, žal pa smo tudi močno ukalupljeni v tradicionalne miselne vzorce in norme, ki nam s svojo utečenostjo sicer olajšajo delovanje in življenje, vendar zaradi svoje togosti ne sledijo spreminjanjem družbenih pogojev. Prav to največkrat pripelje do konflikta pričakovanj in želja. To spodbuja nezadovoljstvo posameznikov, pripelje jih do apatičnosti, slabe samopodobe in do depresij. Ker zadovoljstvo posameznikov pogojuje zadovoljstvo in uspešnost celotnih kolektivov, se to odraža tudi na poslovni uspešnosti posameznih podjetij.

Življenje pomeni spreminjanje, spreminjanje pomeni reševanje problemov, prej to sprejmete, bolje je za vas!

Rešitev je! Za celotno spremembo organizacije, je potrebna preobrazba razmišljanja, postavljanje novih temeljev, veliko sočutja in razumevanja od kod izvirajo vaše težave, ki v bistvu niso težave, to je naše življenje, ki nas ravno skozi rast in bolečino brusi do dragulja, ki je v vsakemu izmed vas.

Spoznati moramo pomen razlik med posamezniki, kako ravno zaradi razlik lahko učinkovito sodelujemo in izpolnjujemo različne naloge. Pestrost naših sposobnosti in talentov omogoča učinkovito delitev dela in hkrati dopolnjevanje. Razlike so, če jih znamo pravilno vrednotiti in izkoristiti, koristne in nam omogočajo, da lažje in bolje uresničujemo cilje. Vsak posameznik ima svoje poslanstvo in specifične sposobnosti. Razumevanje različnosti vodi k medsebojnemu spoštovanju, sodelovanju in tudi k boljšemu delovanju.

  • Ali si želite bolj izpopolnjujoče in zadovoljnejše poslovanje?
  • Ali verjamete, da je možno spoštljivo sodelovanje med zaposlenimi?
  • Ali verjamete, da stranke začutijo, kako uglašen orkester ste?
  • Ali verjamete, da je vaše osebno zadovoljstvo neposredno odvisno od odnosov, ki jih imate z drugimi ljudmi?
  • Ali verjamete, da je vaš dolgoročni poslovni uspeh odvisen od odnosov, ki jih imate na vseh nivojih znotraj in zunaj podjetja?

Kako sem lahko jaz koristna vam, si lahko pogledate na moji spletni strani TUKAJ. Sodelujem samo s tistimi, ki si upajo sanjat velike sanje, ki vedo, da so spremembe nujne in del življenjske rasti. Vprašanje je samo, ali si želite sebe in podjetje pobrusiti do dragulja?

Tisti, ki se bojite viharjev, pa ostanite v državnih “jaslicah” ali menedžerki “kadi” …mornar, ki pravi, da bi rad preplul ocean in obiskal tuje dežele, toda ne mara velikih valov. Tak mornar torej ostane doma, sedi v kadi in prebira potopise.

POGUMNO S SPREMEMBAMI NAPREJ!!

Prisrčen pozdrav,

Florence Maria Bratuž

Pin It on Pinterest