Veliko lastnikov in direktorjev ima še vedno prepričanje, da mora kot vodja deligirati, zahtevati, ukazovati, pogojevati … Veliko jih uporablja tudi razne manipulativne igrice, katerim vsaj za nekaj časa zaposleni verjamejo.

Tisti, ki poznamo, kako deluje ta svet in ki vemo, da so drugi ljudje samo zrcalo naših prepričanj, vemo da imajo taki direktorji zaposlene, ki ne sprejemajo odgovornosti, katere je potrebno kontrolirati, jim ukazovati in dostikrat z manipulacijo spraviti v pogon, da sploh kaj naredijo. Posledica takega vodenja je, da je vsak dan kot na bojišču, in vi skačete iz ene fronte na drugo, ter gasite požare.

KATERA PREPRIČANJA VAS VODIJO?

Naštela bom nekaj prepričanj, ki sem jih zasledila tekom svojega dela:

  • zaposleni so leni
  • zaposleni so neodgovorni otroci
  • za denar je potrebno trdo delati
  • konkurence je vedno več
  • zaposleni so kot divji konji
  • v Sloveniji ni pravega leaderja …

Omejujoča prepričanja so nevidne ovire, ki vas ustavijo, da imate uspeh, ki si ga želite in si ga zaslužite za sebe in svoje podjetje. Lahko je nekaj, kar razmišljate iz navade, ne da bi se zavedali.

Navadili ste se na tako razmišljanje, zato boste morali postati zavedni in začeti brisati omejujoča prepričanja. Če hočete upravljati s samim seboj, potem morate začeti pri zavedanju. Novo mišljenje zahteva zavest o starem mišljenju, o starih programih.

Svojih sedanjih navad ste se naučili tako, da ste jih celo življenje utrjevali. Nesrečni, jezni, prizadeti in frustrirani postanete avtomatično zato, ker ste se tega mišljenja naučili že davno. Svoje obnašanje ste sprejeli in niste nikoli delali na tem, da bi ga spremenili.

Kot Emotional coach imam znanje in sposobnost, da prepoznam vaša prepričanja in prepričanja vaših zaposlenih.

Pomagam vam pri razumevanju, da so drugi samo vaša ogledala, so odsev vaših prepričanj. Skozi čustva/ogledala zavestno lahko prepoznate in se zmojstrite v prepoznavanju vaših medčloveških odnosov. Gre za projekcijo, ki je prenos vašega lastnega nezavednega vedenja.

Ker delujem iz skupnega polja, vedno prejmem ustrezne informacije od vas, ki jih potrebujem, da razrešim vašo težavo. Kot lastnik mi poveste, tako spotoma, da ste morali paziti na svojega mlajšega brata. Na vas je bila velika odgovornost in vaše prepričanje, ki vas spremlja celo življenje je: ” Paziti moram na druge, ker ne morejo poskrbeti sami zase!” Posledica vašega vedenja je, da nikomur ne zaupate, zato večino dela naredite sami, če pa že poskušate delo predati, pa okolica zahteva od vas, da ga vseeno naredite vi. Ta vaša igra se bo ponavljala in vas lahko pripelje do izčrpanosti. Lahko pa se odločite za nekoga, ki vas bo slišal, čutil in vam pomagal iz vašega začaranega kroga.

V podjetju je ogromno te nezavedne energijske dinamike, vendar če ste jo pripravljeni videti, lahko vaše podjetje dobi pravi novi zagon.

Ko se bojite svojih čustev ali nesprejetih delov svojih podosebnosti, pripisujete te lastnosti kot obrambni mehanizem, zunanjim objektom in drugim osebam.

Samo preko odnosov z drugimi, lahko sebe »pobrusite« do dragulja.

Če ste na primer jezni, boste vedno privlačili jezne ljudi in jih obsojali, ker ste svojo jezo potlačili. Vse, česar ne sprejemate kot del sebe, prenašate v druge ljudi! Ker lažete samim sebi, je edini način, da te občutke spoznate, da jih vidite pri drugih ljudeh.

»Vidite vse tisto, kar ste sami!«

Tudi kadar opazite kakšno dobro lastnost ali odličnost pri nekom in ga zaradi tega občudujete, to pomeni, da imate to odličnost tudi sami, saj je sicer ne bi opazili. Karkoli vas navdihuje, označuje neko vašo lastnost.

»Sprejmeš lahko samo tisto, kar poznaš!«

Naše ogorčenje nad vedenjem drugih izvira navadno iz nekega našega nesprejetega vidika. Če bi prisluhnili vsemu, kar pride iz naših ust, ko grozimo drugim, jim sodimo ali jim delimo nasvete … pomeni le, DA DRUGIM REČEMO TISTO, KAR BI MORALI SEBI!

Povedano še malo drugače ….

Na prsih imate nešteto energijskih izvodov. Vsak povezuje drugo značilnost/lastnost. Značilnosti/lastnosti, ki jih poznate in ste jih sprejeli za svoje, so pokrite s pokrovi. Varne so, saj skozi ne teče elektrika.

Toda lastnosti, za katere menite, da niso dovolj dobre, ki jih še niste sprejeli kot del sebe, so nabite z elektriko! Ko se vam približa kdo, ki kaže isto lastnost, se torej priklopi na vas. Drugi ljudje vam odzrcalijo prikrita čustva in občutke. In to vam omogoča, da jih prepoznate in izboljšate.

»Samo tedaj, ko lažete sebi ali pa sovražite nekatere svoje vidike, vas bo ravnanje drugega čustveno prizadelo!«

Dokler obstaja kakšna lastnost, ki je ne sprejemate, boste kar naprej v svoje življenje pritegovali ljudi, ki izražajo prav to lastnost. UNIVERZUM vam bo vztrajno skušal pokazati, kdo v resnici ste in vam bo pomagal znova doseči CELOSTNOST!

»Iz konfliktov se lahko največ naučite o sebi!«

Ker je delovno mesto okolje, v katerem posameznik preživi več kot polovico svojega aktivnega časa, je primeren poligon razvoja osebne rasti. Zavedati se morate, da je izražanje čustev najpomembnejši del nebesedne komunikacije. Človek vedno (četudi se tega ne zaveda) izraža čustva in si hkrati razlaga čustva drugih, na osnovi česar uravnava svoje vedenje. Sposobnost ustreznega izražanja čustev in obvladovanje ter razumevanje le teh sta pomembni socialni spretnosti, s katerimi vstopa človek v socialne situacije, se v njih lažje znajde in je posledično življenjsko uspešnejši.

Ni lahko misliti na nove načine. Navadili ste se na določen niz misli in na uničujoča čustva, ki jim sledijo. Mnogo truda je treba vložiti, da bi se odvadili vseh miselnih navad, ki ste si jih do zdaj nabrali.

Dovolite, da vas vprašam: “Koliko jeze čutite vsak dan?” … to je največkrat izraženo čustvo pri vodjih, poleg razočaranja, žalosti in strahu, katere pa še težje priznate.

“Biti jezen na pravo osebo, v pravi meri, v pravem trenutku, s pravim namenom in na pravi način – to ni lahko! ( Aristotel)

RAZUMEVANJE IN OBVLADOVANJE ČUSTEV zahteva sposobnost, da obvladujete neprijetna čustva, potem ko ste sprejeli dejstvo, da jih imate. Pomembno je, da neprijetna čustva ne odrivate in da se jih naučite prepoznavati, da so v vas in da so del vas. Velika večina ljudi, zaradi intenzivnosti teh občutkov in strahu pred bolečino, vse skupaj pometejo pod preprogo. Bolje je reči, ko ste jezni: “Jezen sem! “, namesto, da se jezo potlači, potem pa morate vzeti aspirin, ker se je kot po čarovniji pojavil glavobol.

Za jezo je potrebna precejšna modrost; če jo ustrezno doživite, pa tudi ustvarja modrost. Je ključnega pomena za čustveno pismenost, zato ker zahteva oboje: omejevanje in izražanje. Jeza je lahko zelo razdiralna, jeza, ki je potlačena pa vas uničuje lahko v obliki alkoholizma in drugih zasvojenosti, depresije, osameljenosti in kroničnega nezadovoljstva.

Tako kot jeza, so tudi vsa ostala čustva indikatorji vašega psihofizičnega stanja. Razumevanje in prepoznavanje vaših čustev vam bo prineslo dragoceno darilo, ker preko njih spoznate:

  • kako razmišljate (zavestno in nezavedno) o preteklosti, sedanjosti in prihodnosti
  • svoje najgloblje cilje in vrednote (tudi tiste, ki jih skrivate pred seboj)
  • o vašem življenjskem smislu – in kako boste na koncu srečni in izpolnjeni

Stvari spoznavamo različno – z glavo in srcem. O nečem lahko logično razmišljamo, ali pa to intuitivno čutimo.

Morda želite kakšno situacijo razumsko razčleniti, ali pa jo raje vidite kot izraz medsebojnih odnosov. Stvari se vam lahko razgrnejo v prekrasnem zaporedju, ali pa se vam vse zgodi naenkrat. Lahko se vam zgodi, da se kopljete v čisti luči pravičnega razuma ali pa vas spodnese orgija čustev.

Cilj pa je, da mišljenje in čutenje sodelujeta kot vzajemni sistem. To je optimalna situacija, ki zahteva zelo trdo delo. Prinaša ogromno korist, da ste sposobni videti stvari z več kot ene perspektive. To vam da duševno globino in ugled, ki se ju ne da pridobiti na noben drug način.

Naprimer: lastnik/generalni direktor, ki je sposoben logičnih sodb in je tudi intuitiven, bo izjemno uspešen. Njegove odločitve bodo zaokrožene in kar je najpomembnejše: ljudje, s katerim dela, ga bodo spoštovali. Čutili bodo toplino in stvarnost, ki jo prinaša kombinacija empatije in analize.

Pot osebnostnega napredka je v tem, da spodbudimo razvoj tako možganov kot tudi srca vsakega posameznika. Čustva vam pri tem pomagajo, ker so vaši vzorci in bolečina ponavljajo, dokler ne dojamete sporočila.

Čustva so vaši veliki učitelji. Lahko vas nasmejejo, razburijo ali pomirijo. So koristna in dragocena, lahko vas obvarujejo in vam dajo motivacijo. Če prisluhnete njihovim sporočilom, lahko izboljšate kakovost življenja sebi in drugim. Dobro poznavanje čustev ustvarja duševno globino in stanje sreče, ki prihaja od znotraj.

Z razumevanjem vašega čustvenega sveta in omejujočih prepričanj, vam lahko pomagam na novo oživeti vašo sedanjost.

Prisrčen pozdrav,

Florence Maria Bratužwww.vinkom.si

Pin It on Pinterest